10 obiceiuri bune pentru a lucra cu succes de acasa
In ultima perioada, foarte multi dintre noi am fost nevoiti sa lucram de acasa. Pentru unii, acest lucru nu era ceva nou, dar pentru altii, acest lucru a venit ca o rasturnare totala a obiceiurilor zilnice si ne-a venit greu sa ne adaptam.
Pentru ca, in continuare este recomandata munca de acasa, si multi angajatori vor trece chiar in totalitate la echipe remote care sa lucreze in regim de telemunca de acasa, iti prezentam 10 obiceiuri care te vor ajuta sa lucrezi de acasa cu mult spor si fara ca acest lucru sa-ti afecteze starea psihica.
1. Rutina
Creaza-ti o rutina si tine-te de ea, in special in ceea ce priveste programul de munca. Trezeste-te si incepe programul zilnic de lucru la aceeasi ora si coordoneaza-te cu ceilalti colegi. Respecta pauza de masa si termina-ti activitatile dupa cele opt ore de program. Altfel, vei ajunge sa nu mai faci diferenta intre o zi de munca si o zi de weekend.
2. Pastreaza aparentele
Chiar daca ai o munca de birou care nu presupune decat sa lucrezi la calculator, fara sa interactionezi cu colegii sau clientii prin intermediul programelor video, imbracate zilnic in haine de strada si nu ramane toata ziua in pijamale. Daca ai un tricou promotional cu logo-ul firmei pentru care lucrezi, ai putea sa-l porti in timpul cat lucrezi, te va ajuta sa te simti mai bine integrata in echipa.
3. Pasi mici
Fa-ti o lista zilnica de obiective pe care trebuie sa le atingi pe parcursul zilei si respect-o! Fiecare mail trimis, fiecare task rezolvat, te vor ajuta sa iti pastrezi rutina si sa monitorizezi mai usor progresul muncii tale, pentru a nu ramane in urma.
4. Comunica in permanenta cu ceilalti
Fie ca e vorba de ceilalti colegi din echipa, cu managerul care te supervizeaza, cu clientii sau partenerii de afaceri, nu lasa sa treaca ziua fara sa-i contactezi, prin email, mesaje sau apeluri telefonice sau video.
5. Solicita si ofera ajutor
Daca te confrunti cu o problema de munca si nu stii cum s-o rezolvi nu lasa sa treaca timpul incercand sa te descurci de una singura. Cere ajutorul colegilor sau sefului tau!
De asemenea, daca unul dintre colegii tai are nevoie de ajutor in solutionarea unui task, ofera-te sa-l/o ajuti!
6. Pastreaza legatura!
Asigura-te ca iei legatura zilnic cu ceilalti colegi, cu sefii si partenerii si/sau clientii tai! Participa la sedintele video programate si la evenimentele din domeniul tau de activitate organizate de parteneri sau de alte organizatii de interes. Urmareste stirile si noutatile din industria in care activezi.
7. Fii punctuala!
Ai grija sa respecti orarul intalnirilor sau sedintelor programate in mediul online. Tine cont de faptul ca nu mai poti invoca traficul aglomerat pentru a te scuza ca “nu ai ajuns la timp”.
8. Comunica foarte mult
Pentru ca atunci cand lucrezi de acasa, seful nu poate sta cu ochii pe tine si sa-ti monitorizeze activitatea, ai grija sa trimiti mereu mailuri in care sa transmiti ca ti-ai rezolvat task-urile, sa raportezi totul legat de activitatea ta profesionala, si nu uita sa vii periodic si cu propuneri noi.
9. Fa o pauza!
Respecta pauza de masa si intrerupe-ti activitatea la pranz pentru a servi masa sau a lua macar o gustare impreuna cu familia. Nu este sanatos sa lucrezi fara sa te alimentezi sanatos, si nu este bine nici sa-ti faci obiceiul de a manca in fata tastaturii sau sa rontai mereu.
10. Atitudinea conteaza
Poate cel mai important sfat dintre toate este sa privesti acest stil de viata prin “lentilele” potrivite. Chiar daca erai o fiinta foarte sociabila care adora sa stea la o sueta cu colegii, incearca sa vezi partea plina a paharului cand e vorba de munca de acasa. Nu mai pierzi timpul in trafic si faci si economii financiare pentru ca nu mai cheltuiesti bani pe transport, haine sofisticate pentru la birou, mancarea comandata de la firmele de catering si ai mai mult timp pentru tine si cei dragi.