Antena1.ro

incomemagazine.ro

AVERTISMENTUL medicilor! Ce trebuie să ştii înainte de a mânca CASTRAVEŢI în OŢET

Persoanele sanatoase pot consuma frecvent astfel de produse, mai ales daca sunt preparate cu mai putina sare. In ciuda efectelor benefice, ele sunt interzise celor cu afectiuni renale severe sau celor cu hipertensiune.

Ouale de prepelita, o adevarata farmacie naturala pentru organism

Ouale de prepelita au o multime de beneficii miraculoase asupra starii noastre de sanatate.

jurnalul.ro

Victor Ponta: “La 42 de ani, sunt mai mult decât m-aş fi gândit vreodată că voi fi”

Premierul României împlineşte 42 de ani. La mulţi ani!Pentru el, fericirea are gust de mic dejun“Sunt la vârsta la care am învăţat, în sfârşit, că responsabilitatea este mai importantă decât altceva aşa...

Horoscop de weekend, 20/21 septembrie 2014. Berbecilor le este stricat cheful de distracţii şi aventuri

Berbec Cheful de distractii si aventuri iti poate fi umbrit de catre cei dragi. Totusi ar fi bine sa observi atent ce se petrece in preajma ta, deoarece obstacolele aparente te pot feri de ceva neplacut. Discuta...

GoodFood


Campionii de pe motocicletele cu motoare de drujba

in Destine pe 5 Noiembrie 2006, 00:00 Tipareste

rss

A facut milioane de kilometri, a iesit de 10 ori campion national, a participat la 300 de competitii, dintre care 50 internationale, a urcat pe podium de mai bine de 100 de ori si a primit 60 de cupe. Chiar daca are 50 de ani, Tiberiu Troia crede ca mai poate spune inca multe in motociclism Prin 1978, c?nd mie abia imi cresteau dintii, Tiberiu Troia statea zeci de ore in saua motocicletei si simtea cum adrenalina ii taie rasuflarea. I-au placut atat de mult motocicletele, inc?t nimic nu-l putea convinge sa renunte la dorinta de a simti motorul vibrand. "Este adevarat ca pe atunci, in perioada c?nd distractiile se rezumau la b?rfele de la cozi, sa ai o motocicleta reprezenta ceva iesit din comun. Aveam 18 ani c?nd mi-am cumparat-o pe prima si nu pot sa spun c?t de m?ndru eram de ea, mai ales c?nd plecam de nebun prin tara. Pe atunci nu ma g?ndeam ca voi face din motocicleta un partener la cursele de viteza, cum avea sa se int?mple c?tiva ani mai t?rziu", spune Tiberiu Troia. Si asa incepe povestea. Fara "a fost odata ca niciodata..." Norma la activitati distractive "Era foarte frumos prin anii '70-'80. Inchid ochii si parca vad c?t de frumoase erau zilele de duminica in care aveau loc asemenea concursuri, cand magazinele erau inchise si nu se batea nimeni pentru o sticla cu lapte. Veneau foarte multi spectatori. Cei care nu voiau sa se uite la televizor, la Album duminical, ieseau in strada sa ne vada pe noi, motociclistii. Imi aduc aminte ca in '89 cand a fost la Timisoara Cupa Prieteniei, cu motoristi din tarile socialiste, au fost prezenti 200.000 de spectatori platitori. Parca simt in jurul meu v?nzoleala miilor de timisoreni care se adunau in numar at?t de mare doar la int?lnirile de lucru ale regretatului... Z?mbesc c?nd il aud pe Tiberiu Troia vorbind despre primarii care se umflau in pene ca puteau declara la Comitetul de Partid ca au indeplinit norma la activitatile distractive si culturale din acel sezon. Cei care c?stigau concursurile deveneau eroi. Lumea ii saluta pe strada si putin lipsea sa li se faca statui", spune Troia. El a simtit pe pielea lui ce inseamna sa urci pe podium si sa capeti acel respect care acum s-a pierdut. Chiar daca putini stiu, in perioada lui Ceausescu, in fiecare saptam?na aveau loc asemenea spectacole ale vitezei, in mai toate orasele tarii. "Nu existau locuri amenajate pentru curse, iar competitiile se tineau pe strada, cu permisiunea Politiei. Se bloca circulatia pe c?tiva kilometri si noi ne aratam caii-putere. De regula, lungimea fiecarui traseu nu depasea 2-3 km, spre deosebire de cursele de afara, care erau adevarate drumetii. Cursa din Germania, spre exemplu, de la Hohenstein, care acum este etapa de campionat mondial, cuprindea 12 ture a c?te 11 km fiecare. Treceam prin doua sate, peste un deal, da- deam peste un lac... Era foarte frumos, ca o mica excursie". Semnau condica din saua "calului" In acea perioada, mai toate cluburile sportive erau legate ombilical de mamuti cum ar fi IRUC, IMGB sau ITB. Motociclis- tii care participau la concursuri semnau condica direct din saua "calului", asa cum fotbalistii obisnuiau sa trimita din c?nd in c?nd fotografii cu ei, sa stie sefii ca nu si-au schimbat fizionomia. "Incepeam antrenamentele in luna martie si le terminam in octombrie. Zi de zi. Aveam sase etape de Cupa Federatiei, cinci de campionat, doua cupe individuale organizate la nivel local, deci per total cam 14 curse in tara. Acestora li se mai adaugau si sase curse interna- tionale. Daca am face un calcul, nici nu mai stiu c?te ore stateam in sa non-stop". C?nd vorbesti despre cursele de viteza, te g?ndesti imediat la caii-putere ce alearga m?nc?nd pam?ntul, ai in minte competit iile vazute la televizor si ai in urechi zgomotul motoarelor. Dar in urma cu aproape 30 de ani, nu se putea vorbi despre motociclete care sa circule cu viteza g?ndului. Totusi, CZ-ul lui Tiberiu Troia, o motocicleta usoara de 250 cc, a prins viteza maxima de 215 km/h. Si nu e de mirare, av?nd in vedere ca motocicletele erau facute in intregime chiar de concurenti. Maestrul si... Margareta Emil Covaci, sau mai corect Covacs, un alt motociclist caruia Tiberiu Troia ii spunea Maestrul si pe care toti il cunosc de nea Dibaciu, stie foarte bine ce inseamna sa-ti faci singur motocicleta si costumul pentru concursuri. "Modificam absolut tot. Ram?nea doar scheletul motocicletei, in rest puneam piese facute de noi. Imi aduc aminte ca am pus pe o motocicleta un motor de barca, uneia i-am adaptat un motor de drujba si prindeam 110 km/h", isi amintes te Maestrul. Ultima cursa la care a participat a fost in '88, insa de atunci pasiunea pentru motociclete nu l-a lasat. Si acu' se mai imbraca in piele, merge in t?rgul Vitan, da unui t?nar c?teva sute de mii de lei si trage o tura cu motocicleta, de-i ies aleia fumurile pe toba! Si Tiberiu Troia a ramas cu microbul motociclismului. Chiar daca de c?tiva ani n-a mai mers pe pista pentru ca nu vede cu ochi buni interesele unora, se plimba in continuare cu motocicleta lui super customizata pe care i-o admira toti la semafor si pleaca in calatorii in tara si strainatate. Pe doua roti... evident.
Ti-a placut acest articol? Aboneaza-te la newsletter si saptamanal te vom tine la curent cu cele mai importante informatii!


Adauga comentariu:

caractere disponibile
capcha
trimite

Horoscop

21 Aprile - 20 Mai
Berbec Taur Gemeni Rac Leu Fecioara Balanta Scorpion Sagetator Capricorn Varsator Pesti
Astăzi este o zi potrivită să stai de vorbă cu cei dragi, mai ales cu copiii, fiind dispus să le oferi atenţie şi să le...
Toate zodiile

Sondaj

Ce metoda folosesti pentru a-ti pastra inima sanatoasa?

Calculator de greutate ideala

cm
kg